info@contentgids.nl

Hoe doe je een zoekwoordenonderzoek?

Hoe doe je een zoekwoordenonderzoek

De training ‘Hoe doe je een zoekwoordenonderzoek?’’ is van groot toegevoegde waarde voor iedereen die al weet wat SEO is, maar graag wilt weten hoe je de juiste zoektermen vindt om jouw content op te focussen.

In een training van ongeveer een half uur tot 60 minuten (afhankelijk van jouw vragen) leg ik je precies uit hoe je zelf goed en snel een zoekwoordenonderzoek kunt doen. Ik geef je hier handige tools voor en leer je voor welke zoektermen je het beste kunt kiezen.

Mijn training is:

  • Glashelder en straight to the point;
  • Onwijs persoonlijk, want ik geef hem live via Skype aan jou;
  • Informeel en open; het is alsof een vriendin jou wat uitlegt.

Na mijn training:

  • Heb je fijne (gratis!) tools om handen om zelf een zoekwoordenonderzoek te doen;
  • Kun je zelf een zoekwoordenonderzoek doen;
  • Weet je welke zoektermen jij het beste kunt kiezen;
  • Kun je in de gids ‘Hoe doe je een zoekwoordenonderzoek?’ alles rustig nalezen wat we tijdens de training hebben behandeld.

Waarom mijn training 'Hoe doe je een zoekwoordenonderzoek volgen?'

Als je wilt dat jouw content goed vindbaar is in zoekmachines zoals Google, is het belangrijk dat je jouw content zoekmachine optimaliseert. Denk bij content niet alleen aan teksten, maar ook aan afbeeldingen, infographics en video’s.

Met zoektermen kun je content optimaliseren voor zoekmachines

Teksten kun je zoekmachine optimaliseren door er 1 of meerdere zoektermen in te verwerken. Andere content kun je optimaliseren door in de titels en omschrijvingen bepaalde zoektermen te verwerken.

Relevante zoektermen zijn belangrijk

Bij het zoekmachine optimaliseren van content, is het belangrijk dat je zoektermen gebruikt die voor zowel jouw onderneming als voor jouw doelgroep relevant zijn. Daarnaast zijn er nog een aantal andere factoren die samen bepalen of het een goed idee is om daadwerkelijk de zoekterm te gebruiken.

 

Dankzij een zoekwoordenonderzoek weet je welke zoektermen je kunt gebruiken

Door een zoekwoordenonderzoek te doen, kom je erachter welke zoektermen je het beste kunt gebruiken.
Na het doen van zo’n onderzoek weet je:

  • Naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is;
  • Welke content je dus eigenlijk hoort te maken;
  • Welke zoektermen je letterlijk dient te gebruiken;
  • En soms ook welke invalshoek je het beste kunt nemen bij het maken van content.

Het doen van een zoekwoordenonderzoek kan je dus veel inzicht geven in de vraag en behoefte van jouw doelgroep. Daar kun je als ondernemer weer handig op inspelen. Daarnaast kun je er dankzij het doen van een goed zoekwoordenonderzoek ook voor wijken dat je zoektermen gaat gebruiken waarbij het of haast onmogelijk is om hoog op te scoren of die het niet waard zijn om je tijd en energie in te steken. Het doen van een zoekwoordenonderzoek kan dus ontzettend waardevol zijn voor het aantrekken van de juiste personen.

Wat is de investering?

Wanneer je een goed zoekwoordenonderzoek kunt uitvoeren, weet je zelf op welke zoektermen jij jouw content het beste kunt focussen. Hierdoor ben je niet meer afhankelijk van derde partijen, wat jou enorm veel tijd en geld kan schelen. Daarnaast is een zoekwoordenonderzoek ontzettend van waarde, omdat je erdoor weet op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt en op welke zoektermen het voor jou belangrijk is om op gevonden te worden. Hierop kun je vervolgens jouw content inrichten. Door dit te doen, zul je online steeds beter zichtbaar worden en gevonden worden door jouw doelgroep.

Het enige wat ik voor deze waardevolle training vraag, is 30 tot 60 minuten van je tijd en €99,- (excl. btw). En ik beloof je, als je precies doet wat ik zeg, kun je dit dubbel en dwars terug verdienen.

Meld je aan!

Meld je hieronder aan voor deze training. Zodra ik je aanmelding binnen heb, zal ik zo snel mogelijk contact met je opnemen om samen een datum en tijdstip voor deze training te prikken.